Sabtu, 27 November 2010

14 Tips Mendeteksi Suami Selingkuh

Tips ini didapatkan dari seorang isteri yang sedang dalam dilema bagi meluluskan permohonan suaminya untuk berpoligami secara resmi.

Walaupun suaminya dah menikah di Thailand akhir tahun lalu, tapi sekarang dalam proses untuk mendaftar di Malaysia. Isteri bersangkutan ingin sharing sedikit pengalaman dengan kamu2 yang isteri-isteri dan calon2 isteri.


1. Tahu gak siapa yang berpotensi untuk menjadi Selingkuh suami kamu? - teman akrab, rekan sekerja yang selalu hangout bersama dan juga kekasih lama.

2. Kekasih lama - tanpa mengetahui apa sebab sang suami berpisah dengan dia, sebenarnya is a bigger threat. Suami mungkin masih ada rasa cinta kepada kekasih lama. Jika tiba-tiba bertemu semula, ati2 deh! Memang perasaan cinta itu akan timbul semula lebih2lagi kalau kekasihnya itu pun memang menyukai suami kamu.

3. Bila suami mulai keren, jaga badan dan berdandan - tidak seperti biasanya, sembrono atau sebelumnya gak terlalu mempermasalahkan penampilan diri! Ini menunjukkan suami dah mulai beri perhatian kepada somebody.

4. HP selalu silent atau dilock password kalau lagi dirumah - memang ada yang dia sembunyikan. Usahakan periksa sekali handphonenya tu! Kalau ada sms yang mencurigakan, tanya dia. Atau ada sms yang sulit dimengerti, kadang itu adalah kode rahasia mereka berdua.

5. Suami pakai dua handphone atau lebih! Ini memang perlu diragukan! Apalagi kalau handphone satu lagi selalu off kalau di rumah!


6. Suami mulai dingin ditempat tidur! atau mulai komplain2 kelemahan kamu, mulai komplain kamu tak pandai inu tak pandai itu! Kalau tak komplain pun, dia masam muka.

7. Suami sering termenung sendiri sambil senyum2…haa, ini baru mula menjalin hubungan..

8. Suami mulai pelupa!…otaknya berputar2 dan asyik ingat girlfriend dia, jadi banyak benda yang dia lupa.

9. Kalau kamu pengen ikut keluar, dia banyak alasan klo kamu gak usah ikut! mungkin dia dah ada janji dengan selingkuhannya. Biarpun girlfriendnya tuh jauh, lha...sekarang ni kan dah ada air asia !!!

10. Memberi perhatian lebih pada kamu…ha! ini sebenarnya nak menutup2i mata dan rasa bersalah agar dia boleh alihkan segala rasa curiga.

11. Selalu tidur telat - nah, mungkin aja dia hendak bersms dengan kekasihnya! Biasanya lewat malam tu masa yang paling baik untuk menimbulkan suasana romantis.

12. Mulai tergagap-gagap kalo menjawab pertanyaan kamu yang tiba-tiba, misalnya tanya kenapa sekarang tiba2 sangat perhatian ama penampilan….

13. Mulai tak terlalu ambil peduli pada anak-anak padahal selama ini dia sangat perhatian hal anak-anak.

14. Rajin banget ngantar anak ke sekolah/kursus/acara2 olahraga/dll waktu cuti dan isteri lagi di rumah. Masa ni biasanya paling pas buat menghubungi kekasihnya.

Sisters, saya bukannya mo ngejudge terhadap lelaki atau suami kamu. Tapi percayalah, kalau suami mulai menunjukkan beberapa gejala di atas sudah bolehlah ati2!!! Biarpun suami kamu itu jenis yang terkenal alim dan rajin sembahyang!! Ini betul!

0 komentar:

Poskan Komentar

 

™Theywe™. Design By: SkinCorner